torsdag 7 januari 2010

Antikvariatsrunda och hemleveranser

Tittade in i mitt favoritantikvariat, och gjorde några fynd. I skylten såg jag Skriftens historia genom sex tusen år av Georges Jean. Och därinne fastnade jag för Ekelöfs Färjesång, som visserligen ingår i samlingsvolymen – men som här fanns i ett mycket behändigt fickformat. Perfekt för innerfickan. Och så pratade jag med antikvariatets ägare, som lyckade övertala mig att köpa en förstautgåva av samme Ekelöfs Utflykter.

Och när jag kom hem väntade två bokpaket från Adlibris på mig... De innehöll The Little Book of Atheist Spirituality av André Comte-Sponville och Kafkas Dagböcker 1914 – 1923. Mycket roligt att läsa, alltså!

2 kommentarer:

Olivia sa...

Där har jag också varit, fick tag på ett par riktigt fina kokböcker från 1920-talet.

Creutz sa...

Gratulerar! Jag tycker det är ett mysigt ställe; mycket billig lyrik också. Bra priser överlag.