Den inslagna vägen om att satsa på bestsellers framför ett bredare sortiment gör man nu helt om på: ett bredare facklitterärt utbud ska man erbjuda, skriver Svensk Bokhandel, och genom kommunikation med omvärlden ska man i större utsträckning betona läsningens betydelse – vad nu det kan tänkas betyda rent konkret. Nya mottot: »Vi kan böcker bäst av alla«.
* * *
Tips från Eva Swedenmarks Värld, via Författarcoachens blogg.
2 kommentarer:
Strålande nyheter! Stämmer in i ditt 'Äntligen!', de va fan på tiden att någon inser att man inte kan ha maxisortiment i en boklåda. I förlängningen kan man undra vad de fysiska butikerna ska kan konkurrera med mot nätbutikerna. Kunskap och vägledning, hoppas jag.
Jag är rädd att jag är än mer dyster inför de fysiska butikernas framtid. De kan helt enkelt inte konkurrera med nätbutikernas utbud och priser.
Skicka en kommentar