söndag 1 maj 2011

Tips: Dorian Grays porträtt ocensurerad

Feuerzeug gör mig uppmärksam på det smått sensationella, att Dorian Grays porträtt hittills inte publicerats i sitt fullständiga, ocensurerade skick. Åtminstone är det vad Svenska Dagbladet skriver. Nu ska tydligen en del mer homoerotiska avsnitt få finnas med, och så ska upplagan vara försedd med notapparat.

Det blir väl till att köpa, som Oscar Wilde-fantast. Även om fantasmen inte är så stor, att jag tidigare läst just Dorian Grays porträtt. — Wildes liv i sig, är intressant nog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kan det bli en fin inkörsport för mig som inte alls läst Wilde utan också bara fascinerats av hans liv till och från?

Creutz sa...

Bland det första jag läste av Wilde, var "The Canterville Ghost". Den var riktigt mysig. Och — på sitt sätt — tragisk... Den blomsterprunkande poesi Wilde skrev, har jag dock mycket svårt för...

Men, som sagt, Wildes liv är väl bland det allra mest fascinerande med honom. Life Imitates Art, eller hur det nu var han skrev...