fredag 18 december 2009

Julläsning

För ungefär ett år sedan sysselsatte jag mig med att läsa Ken Folletts tegelsten Svärdet och spiran. Berättelsen om några människoöden i medeltidens England var nästan beroendeframkallande och boken var mycket lättläst utan att vara trivial.

I år har jag satsat på att beställa fortsättningen, En värld utan slut, som lär utspela sig 150 år efter händelserna i Svärdet och spiran. Också den är en ordentlig tegelsten: 1200 sidor. Men om den följer i föregångarens stil, kommer den knappast att kännas utdragen.

Jag har alltså gott hopp om underhållande julläsning.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Jag skrev om den här: http://subjektivaolivia.blogspot.com/2009/11/ken-follett-en-varld-utan-slut.html

Perfekt julläsning tycker jag, du har valt helt rätt.

Creutz sa...

Tack för länken! Och vad bra!