lördag 26 december 2009

Idolbild

Franz Kafka 1883-1924
Absurdism galore

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oscar Wilde snyggast hittills! Hehe...

Annelie

Poeten sa...

Jag har Dagböcker 1914-1923 av Kafka. Har inte hunnit läsa ut den, men vilken bra bok!

Creutz sa...

Skojar du! Jag beställde den i går! Jag har fått för mig att beställa bok för bok i Bakhålls serie. Har nu Under byggandet av den kinesiska muren (fragment och noveller) och En svältkonstnär (noveller).

Poeten sa...

Jag gick nog in för att boken skulle vara lite bla-bla-bla-torr. Fel hade jag. Å andra sidan är jag rätt så obevandrad inom litteratur. Har inte alls läst så mycket som alla tycks tro.

Poeten sa...

... men jag står ju för det också.

Creutz sa...

Låter ju spännande! Kafka är en såndär undflynde, tolkningsbar litterär figur. Det uppskattar jag.